af J.P. Delaney J.P. Delaney
134,10 kr.
[4.00]

psykologisk thriller!

Der er noget helt særligt ved at åbne en bog, man ingen forventninger har til. En knitrende fornemmelse af, at alt kan ske og at jeg kan blive taget med på en rejse til ukendt område. Nogle gange er den ukendte bog en uforløst skuffelse og andre gange, som i dette tilfælde, er bogen en imponerende psykologisk thriller. Jeg kendte ikke til forfatteren på forhånd og havde heller ikke hørt om bogen andetstedsfra – hvilket jeg må konstatere er en fejl fra min side – for sikke et nyt og spændende forfatterbekendtskab, jeg nu har stiftet.

Bogen er bygget op, så man kontinuerligt følger to personer; Før-Emma og Nu-Jane. Begge kvinder flytter på forskellige tidspunkter og uafhængigt af hinanden ind i det samme mystiske hus bygget og udlejet af en meget markant personlighed med en lang række regler. Umiddelbart har de to kvinder ikke noget til fælles - og så alligevel...... Historien veksler mellem de to kvinders synsvinkel i hvert andet kapitel, uden at det på noget tidspunkt bliver forvirrende for læseren.

Jeg kan godt lide, at handlingen ikke er hæsblæsende og hurtig, men nærmere en smule langsommelig, med en snigende opbygning af spændingen, uden overhovedet at blive kedelig. Sproget er letlæseligt og får handlingen til at glide i et ubesværet og uhøjtideligt flow, så jeg kan koncentrere mig om at sidde yderst på sofakanten og vende side efter side for at finde frem til, hvad hemmeligheden i bogen er.

Jeg var fanget af handlingen fra første side og blev taget ved næsen gang efter gang før brikkerne faldt på plads på de allersidste sider. Jeg følte mig på intet tidspunkt helt sikker på, om jeg havde fundet ud af historiens sammenhæng eller om næste kapitel ville afsløre noget nyt. Jeg elsker, når en bog formår at give mig denne oplevelse.

Jeg er i forvejen vild med psykologiske thrillere og denne bog er absolut kun med til at styrke denne glæde. LÆS DEN!

En dejlig læseoplevelse der ender på 4 ud af 5 stjerner.

af J.P. Delaney J.P. Delaney
134,10 kr.
[4.00]

Mega pageturner

af Susann Krebs | 27/05/2017

Den her bog blæste jeg igennem nærmest i eet stræk, sikke en pageturner. Godt skruet sammen, super plot med Fifty Shades-agtige undertoner. Slutningen var måske ikke lige så overraaskende som jeg havde håbet på....