Anmeldelser

af Anders Raastrup Kriste...
299,95 kr.
Læg i kurv
ANMELDT 1 GANGE
SE ANMELDELSER
SAMLET VURDERING
[5.00]

Oftere feedback bidrager til virksomhedens forretning.

af Bogmagasinet | 30/05/2013

Ledere af selvledende medarbejdere står mellem to yderpunkter – skal de tage hensyn til medarbejderens følelser (føleledelse) og overlade ansvaret til den pågældende, eller skal de lede helt ned i detaljen, dvs. kontrollere medarbejderens output (mikroledelse). Ingen af delene er, ifølge forfatterne, ideelt. Derimod skal der skabes en forståelse i organisationen for, at selvledelse er et strategisk redskab, og dens pointer er baseret på ny forskning, værktøjer, modeller og cases fra danske virksomheder. Bogens konklusion er, at medarbejderne skal have feedback langt, langt oftere end til den årlige MUS-samtale, hvor de samtidig får feedback på, hvordan de bidrager til virksomhedens forretning.

Jane Flarup

Vil du anbefale til en ven?

Ja

Varen blev lagt i din kurv