[4.00]

De første anmeldelser af Verdensfortællerne

af danmyg | 17/06/2017

Jeg er forfatteren og vil selvfølgelig ikke anmelde min egen bog (selvom jeg er meget tilfreds med resultatet:-) ), men blot gøre opmærksom på de mange gode anmeldelser, der allerede er kommet.

Gode læseoplevelser

Goodreads har bogen i skrivende stund fået et snit på 4,25 ud af 5 stjerner af dem, der har vurderet bogen.

Jeg har tilladt mig at give 4 hjerter her i Arnold Busck-anmeldelsen for at reflektere Goodreads-vurderingen (Arnold Busck har ikke kvarte eller halve hjerter, hvilket er godt. Vi kan ikke lide hjerter, der er gået itu)

Bibliotekernes anmeldelse

På bibliotekernes website Litteratursiden er redaktionen også begejstret for bogen.  Her skriver anmelderen blandt andet om en "vellykket dansk science fiction" som er "udformet som en solid spændingsroman". Det er jeg ekstremt glad for, da nogle folk rynker på næsen af science fiction og straks tænker "Star Wars" og andre Hollywood-blockbusters. Ikke at der er noget galt med Star Wars, men Verdensfortællerne kan sagtens læses som en spændingsroman, som forhåbentligt får læseren til at tænke over nutiden. Med anmelderens ord: "det prisvindende resultat er blevet en særdeles glimrende og tankevækkende historie." "Langt hen ad vejen fungerer romanen som en glimrende spændingsroman, men med tilføjelsen af alternative verdener og avanceret videnskab løftes historien til et højere niveau, og resultatet er både spændende og tankevækkende. Historien er skruet godt sammen, og Mygind er en yderst glimrende skribent, så alt i alt et romanen et meget vellykket bud på en ny gedigen dansk Science Fiction."

Bogæderne er også begejstrede

Bookeater.dk er brugeren Mekashimo også begejstret for bogen. Hun skriver om et gennemtænkt plot og en velstruktureret fortælling, som fanger hende: ""Forfatteren Dan Mygind har virkelig formået at fange min opmærksomhed med denne bog; først jeg satte mig med den i hånden, kunne jeg ikke lægge den fra mig." Igen glæder det mig, at bogen anbefales til både science fiction-læsere og andre læsere, der sætter pris på en god, medrivende og spændende historie: "Jeg ville helt klart anbefale denne bog, og ikke kun til science fiction fans."