Beskrivelse

Forlaget skriver: Niels B. Christiansen blev udnævnt til leder af Danfoss med 23.000 medarbejdere blot to uger før, finanskrisen brød ud i 2008. Krisen ramte virksomheden hårdt og gjorde det nødvendigt at fyre flere tusinde medarbejdere. Trods krisen lykkedes det at lægge en ny og langsigtet strategi, der har vakt international opmærksomhed, og Danfoss har siden præsteret en større værdiskabelse end konkurrenter som mastodonterne tyske Siemens, amerikanske Emerson Electric og svensk-schweiziske ABB. Erhvervsjournalist og forfatter Niels Lunde fortæller om, hvordan Danfoss fra 2008 arbejdede intensivt med deres strategi for at komme på fode igen. For første gang har en af landets største virksomheder givet en forfatter fri adgang til interne dokumenter fra sin strategiproces. Læseren får et enestående indblik i, hvordan en moderne topchef leder sin virksomhed. Læs om Niels B. Christiansens strategiske overvejelser, om hans fremgangsmåder og værktøjer og om, hvad andre ledere og virksomheder kan lære af Danfoss.

    • Sideantal
      363
    • Udgivelsesår
    • Udgave
      1
    • Oplag
      2
    • Forlag
      Gyldendal Business
    • Originalsprog
      Dansk
    • Sprog
      Dansk
    • Indbinding
      Indbundet
    • ISBN/EAN
      9788702168402 / 9788702168402

Om forfatteren

Niels Lunde

Niels Lunde var ansvarshavende chefredaktør for Berlingske Tidende (2002-2007). Han startede sin karriere i Dansk Arbejdsgiverforening, hvor han blev redaktionschef på Arbejdsgiveren. ...

Se forfatterprofil

Varen blev lagt i din kurv