Markedsret¤Immaterialret

af

(Hæftet)

FORVENTET LEVERINGSTID: 1 - 4 hverdage

Beskrivelse

Forlaget skriver: Markedsret Del 3 foreligger nu i en 6. udgave, som har fokus på nogle af de mest erhvervsrelevante dele af immaterialretten, dvs. de lovbestemte enerettigheder som er knyttet til fremstilling og salg af produkter (i bred forstand) samt - ikke mindst - til brug af særlige forretningskendetegn, hvilket først og fremmest vil sige varemærker.

Fremstillingen knytter sig til "Markedsret Del 1" om konkurrencebegrænsningsretten, som udkom i 6. udgave i 2014, og "Markedsret Del 2" om markedsføringsret og konkurrenceværn, som udkom i 6. udgave i 2015.

Trilogien skal ses som et hele, og kapitlerne er nummereret fortløbende, således at denne Del 3 starter med kapitel 5. Fremstillingerne i de enkelte dele kan dog også læses og benyttes hver for sig - som praktiske opslagsbøger eller som undervisningsgrundlag på de respektive områder. 

Indholdsoversigt:
Kapitel 5. Lovbestemte enerettigheder. Produkt- og kendetegnsbeskyttelse
1. Indledende om immaterialrettens lovbestemte enerettigheder
2. Det internationale aspekt
3. Ophavsret
4. Patentret
5. Brugsmodelret
6. Topografiret - halvledere (chips)
7. Designret
8. Varemærkeret
9. Retshåndhævelse og sanktioner
10. Særligt om virksomhedsnavneret
Forkortelsesliste
Litteraturliste
Domsregister
Stikordsregister

    • Sideantal
      425
    • Udgivelsesår
    • Udgave
      6
    • Oplag
      1
    • Forlag
      Jurist- og Økonomforbundet
    • Originalsprog
      Dansk
    • Sprog
      Dansk
    • Indbinding
      Hæftet
    • ISBN/EAN
      9788757436211 / 9788757436211

Varen blev lagt i din kurv