Primadonnaledelse (Hæftet)

af

LEVERINGSTID: 1 - 4 hverdage

Beskrivelse

Forlaget skriver: Danmark konkurrerer i stigende grad p viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne srge for at f det bedste ud af de hjtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden. De medarbejdere, som gr til arbejdet med dyb viden og strk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt primadonnaer. De stemples som mennesker med store egoer, hje krav og en forklet indstilling, som gr livet surt for ledere og kolleger.

Bogens forfatter har gennem en rrkke studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og p baggrund af fire rs feltstudier p Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterflgende fet stor opmrksomhed i medierne.

Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mdt af en helt ny forstelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi mder hos primadonnaen.

Bogen indeholder hverken vrktjer eller modeller, men lgger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere. Cases fra en lang rkke arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understtter bogens budskaber om ledelse af de hjtspecialiserede, kreative medarbejdere.

    • Sideantal
      341
    • Udgivelsesår
    • Udgave
      1
    • Oplag
      7
    • Forlag
      Gyldendal Business
    • Originalsprog
      Dansk
    • Sprog
      Dansk
    • Indbinding
      Hæftet
    • ISBN/EAN
      9788702101126 / 9788702101126

Varen blev lagt i din kurv