Den digitale omstilling (Ebog)

af

Pris

240,48 kr.

FORVENTET LEVERINGSTID: Øjeblikkeligt pr. e-mail

Beskrivelse

Hvordan sætter MobilePay, Airbnb, Amazon, Google og GoMore dagsordenen i den digitale økonomi?

Hvorfor kan det forandre hele samfundet, at biler bliver selvkørende? Hvordan kan det lade sig gøre at sidde foran sin computer og grave digital valuta som bitcoins frem, og hvordan kan teknologien bag bitcoins sikre vores data langt bedre end hidtil? Hvordan vil det ændre vores hverdag, at vi får digitale tjenere som Amazon Echo og Google Home?

Denne bog giver på en spændende og underholdende måde et indblik i digitaliseringen og dens gennemgribende betydning for vores liv. Denne opdaterede udgave opsummerer blandt andet de hovedtendenser i samfundsudviklingen, som digitaliseringen er afgørende for, lige som bogen med konkrete eksempler giver indblik i blandt andet cirkulær økonomi, Big Data, crowdsourcing, Internet of Things og blockchain-teknologien.

Den digitale revolution er mindst lige så gennemgribende som den industrielle, og forandringerne viser sig med stigende synlighed. Traditionelle stensikre forretninger som banker og forsikringsselskaber er truede, og smartphonen har opslugt stribevis af lukrative brancher, gennemtygget dem og spyttet dem ud igen som gratis apps. Bogen forklarer på en let og forståelig måde teorierne og forskningen bag den digitale økonomi, og hvad den rummer af muligheder og udfordringer for erhvervslivet – og hvorfor det er på høje tid at tage begge dele alvorligt.

9 konkrete udfordringer for erhvervslivet, som bogen giver svar på:

• Hvordan undgår virksomheden at dø i digitaliseringen?
• Hvordan vælger virksomheden den rigtige digitale løsning?
• Hvordan kan virksomheden tjene penge, når digitale produkter er gratis?
• Hvordan tiltrækker virksomheden brugere til sin platform og sørger for, at de bliver hængende?
• Hvordan ændrer virksomheden sin kommunikation, så den passer til sociale medier?
• Hvordan kan virksomheden udnytte deleøkonomien, blandt andet crowdfunding og crowdsourcing?
• Hvordan ændrer virksomheden ledelseskultur, så den baserer sig på Big Data?
• Hvordan kan virksomheden bruge Internet of Things (IoT) til at skabe værdi for kunderne?
• Hvordan gør virksomheden sig klar til cloud computing?

    • Sideantal
      216
    • Udgivelsesår
    • Udgave
    • Oplag
    • Forlag
      DJØF / Jurist- og Økonomforbundets Forlag
    • Originalsprog
    • Sprog
      dan
    • Indbinding
      Ebog
    • ISBN/EAN
      9788771981667 / 9788771981667
    • Filstørrelse
      11771 KB
    • Filtype
      pdf
    • Digital Beskyttelse
      AdobeDRM

Varen blev lagt i din kurv