Beskrivelse

Forlaget skriver: Når medarbejdere har indflydelse på deres arbejde, trives og præsterer de bedre. Det er dog en fejltagelse at tro, at ansvaret for arbejdet kan overlades til medarbejderne alene. Virksomhedens ledelse skal styrke og lede selvledelse, så det bliver en central del af virksomhedens kultur, at medarbejderne tager ansvar for deres arbejdsopgaver og for hinanden.

Medarbejderne skal ikke basere deres valg og prioriteringer på individuelle følelser, men skal lede sig selv, så de understøtter virksomhedens grundlæggende forretning. Lederne skal holde fokus rettet på medarbejdernes resultater og sørge for, at der er sammenhæng mellem deres personlige forståelser af de konkrete arbejdsgaver og virksomhedens overordnede strategiske målsætning.

Med ny forskning, værktøjer, modeller og cases fra danske virksomheder viser denne bog, hvordan vi skal ændre den måde, vi leder og arbejder sammen på. Det handler om at gøre selvledelse strategisk, så alle i virksomheden holder opmærksomheden fast rettet på virksomhedens forretning.

    • Sideantal
      218
    • Udgivelsesår
    • Udgave
      1
    • Oplag
      5
    • Forlag
      Gyldendal Business
    • Originalsprog
      Dansk
    • Sprog
      Dansk
    • Indbinding
      Hæftet
    • ISBN/EAN
      9788702116137 / 9788702116137

Anmeldelser

Bogmagasinet
30/05-2013 - 10:26
Oftere feedback bidrager til virksomhedens forretning.
Ledere af selvledende medarbejdere står mellem to yderpunkter – skal de tage hensyn til medarbejderens følelser (føleledelse) og overlade ansvaret til den pågældende, eller skal de lede helt ned i detaljen, dvs. kontrollere medarbejderens output (mikroledelse). Ingen af delene er, ifølge fo...

Skriv anmeldelse

Varen blev lagt i din kurv