Beskrivelse

Forlaget skriver: Nr medarbejdere har indflydelse p deres arbejde, trives og prsterer de bedre. Det er dog en fejltagelse at tro, at ansvaret for arbejdet kan overlades til medarbejderne alene. Virksomhedens ledelse skal styrke og lede selvledelse, s det bliver en central del af virksomhedens kultur, at medarbejderne tager ansvar for deres arbejdsopgaver og for hinanden.

Medarbejderne skal ikke basere deres valg og prioriteringer p individuelle flelser, men skal lede sig selv, s de understtter virksomhedens grundlggende forretning. Lederne skal holde fokus rettet p medarbejdernes resultater og srge for, at der er sammenhng mellem deres personlige forstelser af de konkrete arbejdsgaver og virksomhedens overordnede strategiske mlstning.

Med ny forskning, vrktjer, modeller og cases fra danske virksomheder viser denne bog, hvordan vi skal ndre den mde, vi leder og arbejder sammen p. Det handler om at gre selvledelse strategisk, s alle i virksomheden holder opmrksomheden fast rettet p virksomhedens forretning.

    • Sideantal
      218
    • Udgivelsesår
    • Udgave
      1
    • Oplag
      6
    • Forlag
      Gyldendal Business
    • Originalsprog
      Dansk
    • Sprog
      Dansk
    • Indbinding
      Hæftet
    • ISBN/EAN
      9788702116137 / 9788702116137

Anmeldelser

Bogmagasinet
30/05-2013 - 10:26
Oftere feedback bidrager til virksomhedens forretning.
Ledere af selvledende medarbejdere står mellem to yderpunkter – skal de tage hensyn til medarbejderens følelser (føleledelse) og overlade ansvaret til den pågældende, eller skal de lede helt ned i detaljen, dvs. kontrollere medarbejderens output (mikroledelse). Ingen af delene er, ifølge fo...

Skriv anmeldelse

Varen blev lagt i din kurv