Didaktikken og individet. Når senmoderne elever skal lære

af , ,

(Ebog)
Læs et uddrag

Pris

26,96 kr.

FORVENTET LEVERINGSTID: Øjeblikkeligt pr. e-mail

Beskrivelse

Skolens opgave er at undervise eleverne, så de udvikler sig fagligt og personligt, udnytter egne potentialer bedst muligt og bliver integreret i samfundet.
Men hvilke udfordringer stiller det senmoderne samfund skolen over for?
Hvordan kan lærerne arbejde med fællesskabet og individet i en tid præget af stadig større individualisering?
Hvad betyder nyere psykologisk viden om læreprocesser for undervisningens tilrettelæggelse?
Hvad skal didaktikken bruges til i lærernes fortsatte professionalisering?
Findes der en individualitetsdidaktik?
Hvem skal have indflydelse, når undervisningen planlægges?
Hvilke spørgsmål kan stilles til en undervisningsplan?

"Didaktikken og individet – når senmoderne elever skal lære" rejser en række relevante og grundlæggende spørgsmål til undervisningen i skolen i dag – og skitserer mulige svar. Men frem for alt lægger bogen op til at intensivere lærerens didaktiske refleksioner.

Mads Hermansen er dr.pæd. og professor i pædagogisk psykologi på CBS.

Elsebeth Jensen er seminarielektor i didaktik og har tidligere arbejdet som folkeskolelærer seminarielærer.

John Krejsler er ph.d. og lektor ved Institut for Pædagogisk Antropologi ved Danmarks Pædagogiske Universitet.

    • Sideantal
      199
    • Udgivelsesår
    • Udgave
    • Oplag
    • Forlag
      Lindhardt og Ringhof
    • Originalsprog
    • Sprog
      dan
    • Indbinding
      Ebog
    • ISBN/EAN
      9788711711651 / 9788711711651
    • Filstørrelse
      3232 KB
    • Filtype
      epub
    • Digital Beskyttelse
      DigitalVandmaerkning

Varen blev lagt i din kurv