Matthæuseffekten (Hæftet)

af

LEVERINGSTID: 1 - 4 hverdage

Beskrivelse

Forlaget skriver: ”For enhver, som har, til ham skal der gives, og han skal have overflod, men den, der ikke har, fra ham skal selv det tages, som han har.”
Krlighed er det, der bliver mere af, nr vi bruger det, i modstning til tilvrelsens forbrugsgoder. Og krlighed er det, der forsvinder, nr det fr lov at passe sig selv. Vi ved fra parforholdet og fra de nre relationer, at de skal nres for ikke at g til grunde. Krligheden er et levende vsen. Bliver den ikke nret, stter Matthuseffekten ind.

Hvad bogen handler om? Om verden. Om virkeligheden. Om livsfilosofi. Om lykke og ubegrnset tilgang. Om mennesket som forbrugsgenstand. Om frygten. Om alt eller intet. Om stemmen i det indre. Om undskyldninger. Om at f noget betroet. Om forfngelige reaktioner. Om uvisheden. Om frugten af det hele. Om mdet. Om den svageste. Om brn og andre mennesker. Om penge. Om den strste og den mindste. Om gode og onde hensigter. Om at handle i frihed. Om at tage stilling. Om lister over, hvem der er bedst. Om dem, man ikke gider snakke med. Om forvandlingen. Om himlen som livsbillede. Om det uhndgribelige i livet. Om at give af sig selv. Om Gud findes. Om at se. Om at vende sig om. Om krlighed findes. Om sygdom. Om lidelsens meningslshed. Om krlighed som handling. Om livet i bevgelse. Om gavens egenskab. Om evigheden. Om livskraften. Om frygten for nstekrlighed. Om opgret med moralens snrende bnd. Om livets forml og fylde. Om brd. Om sandhed. Om fattigdom. Om tidlshed. Om sikkerhedsnet. Om religion og kritisk tnkning. Om nstekrlighed som anti-religion. Om efterflgelse. Om lysets brydningspunkt. Om den anden kinds filosofi. Om livstolkningen. Om sjlelivet. Om skyggen. Om det, der str tilbage.

    • Sideantal
      164
    • Udgivelsesår
    • Udgave
      1
    • Oplag
      1
    • Forlag
      Eksistensen
    • Originalsprog
      Dansk
    • Sprog
      Dansk
    • Indbinding
      Hæftet
    • ISBN/EAN
      9788741003382 / 9788741003382

Varen blev lagt i din kurv