Skolen i Morgen. Nr. 2. Oktober 2016. 20. årgang. Tema: Ledelse med skolens formål i sigte

af , , , , ,

(Ebog)

Pris

140,63 kr.

FORVENTET LEVERINGSTID: Øjeblikkeligt pr. e-mail

Beskrivelse

Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:

Læringsmål i en læringskultur
Af Claus Madsen
I denne artikel sættes der fokus på, hvordan tydelige og konkrete mål kan støtte den enkelte medarbejder i at arbejde i den retning, organisationen ønsker, og derigennem udvikle en stærk læringskultur.

Ledelse med skolens formål i sigte
Af Louise Klinge
Denne artikel beskriver, hvordan lærere for at trives og kunne engagere sig i undervisningen skal have understøttet tre psykologiske behov: selvbestemmelse, kompetence og samhørighed, og kommer herefter med eksempler på, hvordan lederen kan sørge for, at læreren føler sig understøttet i disse behov.

Fra læringsmål til læringskultur
Af Peter Andersen
Artiklen omhandler bevægelsen fra læringsmål – som en ikke-integreret del af en egentlig læringskultur – til en læringskultur, hvor læringsmål er et vigtigt slutprodukt og pejlemærke for skolens kultur. Bevægelsen til en læringskultur går via skabelsen af professionelle læringsfællesskaber

Kronik: Giv plads til faglig ledelse i skolerne
Af Claus Hjortdal, Holger Bloch Olsen og Mikael Axelsen
I denne kronik argumenterer de tre forfattere for at nytænke dialogen mellem kommunal forvaltning og skoleledere, hvis skoleledere skal have held med at fokusere på den faglige ledelse af lærernes opgave i klasselokalet.

    • Sideantal
      17
    • Udgivelsesår
    • Udgave
    • Oplag
    • Forlag
      Dafolo A / S
    • Originalsprog
    • Sprog
      dan
    • Indbinding
      Ebog
    • ISBN/EAN
      9788771605358 / 9788771605358
    • Filstørrelse
      2103 KB
    • Filtype
      pdf
    • Digital Beskyttelse
      AdobeDRM

Varen blev lagt i din kurv